Voeding

Alles over voeding

Bewegen

Bewegen is erg belangrijk

 

Coaching

Heb je hulp nodig? Jolanda bied ook coaching aan.

JoGo4You wordt gerund door Jolanda Abma. Als trainer / coach werkt zij in Wommels en begeleid ze mensen naar een gezond eet- en leefpatroon. Door middel van persoonlijke, deskundige begeleiding geeft ze u motivatie en leerzame adviezen voor een blijvend gezondere leefstijl. JoGo4you is een onderdeel van het Goedelijnprogramma van de praktijk Voor een Goede lijn.

Ons lichaam is gebouwd om te bewegen. Beweging houdt de spieren en gewrichten soepel, vergroot ons uithoudingsvermogen en weerstand tegen ziekte. Wetenschappelijk is het inmiddels aangetoond: geregeld bewegen zorgt ervoor dat u zich beter voelt, fitter en gezonder. Beweging is de kern van JoGo4YOU programma. Om maximaal te kunnen presteren is lekker in je vel zitten enorm belangrijk. Bewegen is niet alleen gezond:

  • het is ontspannend
  • u heeft een grotere weerstand tegen allerlei ziektebeelden
  • u houdt uw gewicht makkelijker op peil
  • u bent fitter en slaapt beter

Door slim te bewegen, geeft uw uw metabolisme een boost en verbrand u meer vet! Spieren gebruiken 24 uur per dag veel energie, vetmassa nauwelijks. Spieren wegen zwaarder dan vetmassa, maar geven strakkere lichaamsvormen. Voldoende bewegen en gezond eten zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het een werkt niet zonder het andere...Alles is in beweging. Zodra u de natuurlijke behoefte aan beweging gaat onderdrukken kunnen er klachten ontstaan. Naast een goede conditie, is gezond eten, voldoende slaap en balans in uw inspanning en ontspanning van groot belang voor een gezonde leefstijl.

Het Jogo4You programma ondersteund, naast de beweging ook op het gebied van stress, roken, onrust, balans tussen de inspanning en ontspanning, een slecht dieet en helpt u om andere slechte gewoonten af te leren. U leert goed voor jezelf zorgen op alle gebieden, voor een gezonde basis. De basis van JoGo4You is functioneel trainen, waardoor u het makkelijk in kunt passen, en uw doel binnen handbereik komt. Kracht is (thuis) trainen, met een persoonlijk, op maat trainingsschema. U leert hoe u beweging kunt inbouwen in uw schema.

Een perfect dieet bestaat niet, het gaat om het vinden van de juiste balans.